vláčkyvláčkyvláčky

w w w . s t o k r . c z

Moje stavby

Ve chvílích, kdy se kompletuje některá část kolejiště, chybí malé budovy v sortimentu větších výrobců. Pan Kratochvil mě navedl, abych si takové domky nebo stavbyzkusil postavit svépomoci. Pořídi jsem pár profiů Evergreen, kartonů, balzy a zbytků z jiných stavebnic a šlo se na věc. Všechno lepím UHU a výborně to drží. Barvení dle možností Revel, umbra a prach z uhlu naškrabanej žiletkou.

Nádraží Kobylí při demontáži třetí koleje

Z provozních a ekonomických důvodů byla demontována třetí kolej. Fotky jsou trochu přeházený, ale to myslím nevadí.

Nádraží Včelnička

Nedávno jsem frčel do Deštné u JH a koukám, nějaké úzké koleje. Úzkorozchodka!)Uzkokolejka. Moc pěkné. I když venku bylo počasí, že by zamrzla i vodka, jsem neváhal ani minutu a odhodlaně jsem pořídil několik fotek. Romantika a krása na mě dýchala z každého detailu. Visací zámek, budovy, výhybky. Za zhlavím následuje oblouk jako skoro u každého modelomého kolejiště. Jenom mě mrzí, že jsem nevydržel na vláček...

Koleje v Kobylí, trať č. 255

Trať Zaječí – Čejč – Hodonín (Lokalbahn Saitz – Czeicz – Göding) Dne 21. srpna 1896 získal koncesi pro výstavbu a provoz trati Dr. Karel von Offerman, firma LINDHEIM & CO a pan Carl Ströhler z Berlína. Na počátku činil jejich akciový kapitál 5 218 000 korun a stavba byla pro osobní i nákladní dopravu otevřena dne 16. května 1897. Provozovatelem se na této spojovací dráze stala KFNB, jejíž dvě větve lokálka, vedoucím vinným krajem, spojila. Využívána byla, stejně jako většina lokálek v této úrodné oblasti, k sezónnímu svozu cukrové řepy do místních cukrovarů. Celoročně pak sloužila k přepravě hnědého uhlí. Od roku 1897 sloužily na trati 3 lokomotivy od výrobce Krauss z Linceu KkStB byly číselně označeny jako 564.01, 564.02, 564.03 a 97.253. Po 1. světové válce byly stroje přeznačeny na 313.501, 313.502 a 313.503, respektive 310.253. Dále o nasazených strojích v sekci galerie. Opravuji tutu sekci. Děkuji za pochopení. Prozatm představuji historii naší místní trati. E 1 Zaječí - Odbočka Čejč (km 0 až 17.33, délka 17.33) 16.05.1897 - Zahájení veškeré dopravy - LSCG/KFNB - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1907 - Změna provozovatele - LSCG/KkStB - Nezávislá - S veškerou dopravou 28.10.1918 - Změna provozovatele - LSCG/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 1930 - Zestátnění - ČSD/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1993 - Změna vlastníka a provozovatele - ČD/ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.2003 - Změna vlastníka a provozovatele - SŽDC, s.o./ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou E 2 Odbočka Čejč - Mutěnice (km 17.33 až 27.25, délka 9.92) 16.05.1897 - Zahájení veškeré dopravy - LSCG/KFNB - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1907 - Změna provozovatele - LSCG/KkStB - Nezávislá - S veškerou dopravou 28.10.1918 - Změna provozovatele - LSCG/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 1930 - Zestátnění - ČSD/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1993 - Změna vlastníka a provozovatele - ČD/ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.2003 - Změna vlastníka a provozovatele - SŽDC, s.o./ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou E 3 Mutěnice - Odbočka Hodonínská (km 27.25 až 28.03, délka 0.77) 16.05.1897 - Zahájení veškeré dopravy - LSCG/KFNB - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1907 - Změna provozovatele - LSCG/KkStB - Nezávislá - S veškerou dopravou 28.10.1918 - Změna provozovatele - LSCG/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 1930 - Zestátnění - ČSD/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1993 - Změna vlastníka a provozovatele - ČD/ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.2003 - Změna vlastníka a provozovatele - SŽDC, s.o./ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou E 4 Odbočka Hodonínská - Hodonín (mimo) (km 17.33 až 35.5, délka ~18.16) 16.05.1897 - Zahájení veškeré dopravy - LSCG/KFNB - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1907 - Změna provozovatele - LSCG/KkStB - Nezávislá - S veškerou dopravou 28.10.1918 - Změna provozovatele - LSCG/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 1930 - Zestátnění - ČSD/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1993 - Změna vlastníka a provozovatele - ČD/ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.2003 - Změna vlastníka a provozovatele - SŽDC, s.o./ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou E 5 Hodonín (mimo) - Hodonín (konec přeložky) (km 35.5 až 36.68, délka ~1.18) 1930 - Zahájení veškeré dopravy - ČSD/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1993 - Změna vlastníka a provozovatele - ČD/ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.2003 - Změna vlastníka a provozovatele - SŽDC, s.o./ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou E 6 Hodonín (konec přeložky) - Hodonín (km 36.68 až 37.68, délka ~1) 16.05.1897 - Zahájení veškeré dopravy - LSCG/KFNB - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1907 - Změna provozovatele - LSCG/KkStB - Nezávislá - S veškerou dopravou 28.10.1918 - Změna provozovatele - LSCG/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 1930 - Zestátnění - ČSD/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1993 - Změna vlastníka a provozovatele - ČD/ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.2003 - Změna vlastníka a provozovatele - SŽDC, s.o./ČD - Nezávislá - S veškerou dopravou P 1 Hodonín (mimo) - Hodonín (konec přeložky) {původní trať} (km 0 až 0, délka ~2.5) 16.05.1897 - Zahájení veškeré dopravy - LSCG/KFNB - Nezávislá - S veškerou dopravou 01.01.1907 - Změna provozovatele - LSCG/KkStB - Nezávislá - S veškerou dopravou 28.10.1918 - Změna provozovatele - LSCG/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 1930 - Zestátnění - ČSD/ČSD - Nezávislá - S veškerou dopravou 1930 - Zrušení a přeložení tratě - / - Nezávislá - Zrušená, nahrazená přeložkou.

Nádraží Uhřice u Kyjova

Velmi často jezdím kolem opuštěného nádraží Uhřice u Kyjova.Leží na trati č.256 Čejč - Ždánice. Odbočuje z trati č. 255 v Čejči. Dříve byla velmi rušná, protože ve Ždánicích byla šroubárna a to poměrně dost veliká. Dnes trať funguje jenom do Uhřic pro plnění cisteren velmi kvalitní ropou pro lékařské účely, která se zde těží myslím od 2.světové války.Osobní doprava nefunguje vůbec. Toto nádraží je velmi impozantní a i když je poměrně malé, možná by se hodilo jako předloha pro modelové ztvárnění.

Starší galerie: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

                                                       © 2008 STOKR.cz / webdesign: Huslík