vláčkyvláčkyvláčky

w w w . s t o k r . c z

Kolejiště

Moje první kolejiště jsem začal stavět v roce 2003. Jako kolejivo jsem použil FLEISCHMANN profigleis, ale myslím to nebyla volba nejšťastnějí. Vlaky na výhybkách dost rachotí, skáčou a u angličanů jsou jazyky tak malé, že někdy vykolejí – a to používám skoro všechny lokomotivy od FLM. Když postavíme jakýkoliv vůz na FLM. a na třeba PIKO nebo PECO, poznáte rozdíl. FLM se zdá být jaksi užší nebo co a vagon se na něm chce zastavit. Nicméně se domnívám, že sem to zvládl na 3- :o).

kolejiště

Kolejište má tři patra a konstrukce je ze smrkových hranolů, na kterých je položena dřevotříska o síle 18 mm, což je další chyba. Dřevotříska je natřena šedou barvou. Na tu jsem lepil koleje duvilaxem a UHU alleskleber. Přestavníky jsou pod úrovní a jsou elektromagnetické od FLM, což působí dost věrohodně. Zatím žádný neshořel a přestavníky mají výborné reference. Terén je ze zbytkového polystyrenu, který je zafoukán PUR pěnou a ta je dořezaná do potřebného tvaru. Na ni jsem aplikoval kašárovací hmotu vytvořenou z novin(ne z časopisů a jiných tiskovin s křídového papíru), tapózy, duvilaxu a horké vody. Tuto směs doporučuji i na imitaci skal a polních cest. Pokud se uhodlá konzistence, vydrží v plastovém kbelíku i tři týdny, tudíž máte dost času na zpracování.

K ovládání používám Digital v kombinaci ROCO a LENZ. Výhybky přestavuji ručně pomocí tlačítek z pultu. Všechny lokomotivy jsou opatřeny dekodérem LENZ silver nebo gold. Dvě jsou se zvukem, viz. vozový park.

kolejiště Celkový pohled na západní zhlaví, není na něm vidět stavědlo ani remíza dvou stání.
kolejiště Skládek – pokus s plotem a statickým posypem trávy. Maser Gras moc nezabíral, asi byla v háji baterka. Po výměně jsem čekal zázraky, bohužel se konaly pouze na malých plochách. Na velké nestačí.
kolejiště Opět pohled z východní strany. Staniční budova původně Krakov, byla slavnostně přejmenována na Kobylí hl.n.
kolejiště Dole nákladiště uhelné skládky a nahoře seřazovací nádraží.

                                                       © 2008 STOKR.cz / webdesign: Huslík