vláčkyvláčkyvláčky

w w w . s t o k r . c z

Vítám Vás,

na stránkách věnovaných nejen modelové železnici a to převážně ve velikosti H0, skutečné železnici, ale i mojí rodině...


Materiál pro stavby

2011-02-05

Vážení kolegové,

na diskusním fóru se moc neangažuju a tak sem tam narážím na dotazy, které vypadají zajímavě, ale nikdo na ně moc neraguje. Mezi nimi je i ,, kde koupit vhodný materiál?,,  No možností je mnoho. Já hodně kupuju PS, tedy polystyren ve formě válcovaných desek 2 - 4 mm. Je to ten samý materiál, ze kterého se vyrábí stavebnice staveb, takže stejné lepidlo jako na ně. Taky se dobře natírá a stříká. Třeba panely jsem z něho dělal již dávno, nebo třeba ploty z PZ desek, atd. Nejlepší fígl je v tom, že se dobře řeže skalpelem a výborně odlamuje, takže z něho, tedy ti šikovnější z nás, můžou stavět i stavby typické pro naše dislokace. Ideálním stavem je CNC obrábění, fréza nebo vodní parsek.                                                                        Pozor na plasty na bázi polyolefinů, na těch nechce držet barva, tak ať se nenachytáte....

Já nakupuju PS i XPS u: www.omniplast.eu                                                                      

 


Procházka po kolejích

2011-01-08
No aby se z nás nestaly bečky, hrajeme nohejbálek a chodíme i na procházky. Taky kolem kolejí.

Revitalizace vozového parku ČD

2011-01-08

Do poloviny roku 2012 dodá společnost CZ LOKO celkem 19 kompletně modernizovaných lokomotiv. Celkem 110 revitalizovaných rychlíkových vozů 1. a 2. třídy ze společnosti JANOZA CZ bude uvedeno do provozu do poloviny letošního roku.

"Brejlovec" v novém

„Nejvýznamnější částí modernizace bylo dosazení nového, výkonnějšího, energeticky i na údržbu úspornějšího dieselového motoru typu Caterpillar s výkonem 1455 kW," uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Díky tomu bude mít lokomotiva lepší dynamické vlastnosti. Kromě toho dojde ke snížení nákladů na údržbu. Zmodernizovaná lokomotiva bude také tišší a bude produkovat méně exhalací.

Modernizované lokomotivy budou využívány především v rychlíkové dopravě z Prahy přes Písek do Českých Budějovic, v okolí Brna nebo na tratích z Hradce Králové do Trutnova či Letohradu. Celkové náklady na modernizaci včetně finančních nákladů na leasing budou 678 miliónů Kč.

Revitalizované vozy míří do provozu

Kontrakt na revitalizaci byl uzavřen na podzim 2010 a první z vozů jsou již v pravidelném provozu. České dráhy je nasazují především na rychlíky spojující Cheb a Prahu přes ústí nad Labem.

„Při revitalizaci těchto vozů budou opraveny sedáky. V celém voze budou nové povrchy podlah a stěn. Komplexní rekonstrukci prodělají okna a nástupní dveře, což zlepší tepelnou pohodu ve vozech především v zimním období. Velkou pozornost věnujeme rekonstrukci záchodů včetně výměny velké části jejich vybavení," řekl Blažek. Celková hodnota kontraktu činí 128 miliónů Kč.                                                           Zdroj: seznam cz

Je hezké, že v době, kdy se na trh uvádí modeloví brejlovci ve všech možných verzích se skutečné stroje dostávají do druhé životné etapy


Aktualizace v sekci nové kolejiště poslední příspěvek 2010.

2010-12-31

A máme tady Silvestra. Dnes to bude pěkný. No jak pro koho. Letos jsem si svátky hodně užíval, hlavně modelářsky a to hlavně díky manželce. Díky.

Pořád se dívám po webkách kolegů. Nic. No chlapi, zaberte trochu. Něco málo jsem poprasil na novým kolejišti. No mohlo toho být víc, ale práce kvapná - málo platná.......asi Murphy.

Na diskusním fóru jsem se dočetl, že Milan F. , velký mág dává dohromady druhý díl plánů kolejišť. Už se těším. Jenom bych chtěl vědět, kolik těchto kolejišť dle návrhu MF uvidí světlo světa.


Veselé vánoce a šťastný Nový rok 2011

2010-12-24

Všem přátelům, modelářům a fandům železnice, bohatého ježíška, hlavně teplý ponožky a barbus, ale taky něco na kolejiště. šťastný Nový rok bez motolice přeje

                                                  

                                                                                                                                štokr


Starší aktuality: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

                                                       © 2008 STOKR.cz / webdesign: Huslík