vláčkyvláčkyvláčky

w w w . s t o k r . c z

Vítám Vás,

na stránkách věnovaných nejen modelové železnici a to převážně ve velikosti H0, skutečné železnici, ale i mojí rodině...


Počátek stavby a pokládky kolejí

2010-06-14

Navrhnout pěkné, funkční ale hlavně reálné kolejiště je docela náročná věc. Jeden z pokusů je zde. Problém nastává ve chvíli, kdy si uvědomím, že bych chtěl kolejiště jako dvoukolejné. Asi je to nezvykem, ale začínám ne od nádraží, ale od širé trati. Ta bude na kolejšti dominantní, protože nechci na kolejišti jezdit ,,z nádraží do nádraží,,. širou trať jsem uložil na polystyrenoné drážní těleso, které jsem přilepil na základní konstrukci epidlem na polystyren a natřel hustým šedým matným balakrylem. Na něj ukládal koleje. Nevím, jestli je to novinka a jestli tento způsob již někdo nepoužívá, ale koleje fixuji špendlíkama, kdy je ustavím opravdu do polohy, no dá se říci uplně dle mých představ a posléze je středem zakapu duvilaxem. Ten  k mému překvapení báječně protekl pod všechna pražce a bezvadně je přilepil. Dále jsem zjistil. že s kolejivem Peco je velmi těžká práce v obloucích. Zkusil jsem Tillig - no skvělé. Už jsem pochopil kolegu Houmra.......No a domnívám se, že až provedu na segmentech zásyp a přilepímho, koleje nemají nárok upadnout. Prostě žádný oboustraný samolepky, hlídání a pomoc druhé osoby, kolega nebo kolegyně. Prostě skvělý materiál. Člověk se opravdu pořád učí. Vypadá to, že flexi  kolejivo o Peca bude jenom na nádraží......je tužší a na rovných úsecích vhodné, ale zkuste jak jezdí vagony na Peco a Tilligu. Je to jenom můj názor.  Více ve fotogalerii později. Du fachčit, docela mě to chytlo.....:o)

Na průvodní fotografii je první návrh. Asi má dost chyb, ale v průběhu výstavby se bude vše měnit. No prozatím to beru jako koncept (německy Konzept)......:o)


Trucovna

2010-05-03

Jak bylo předesíláno, blíží se doba, kdy opět začnu modelovat. Prostory mám připraveny, až na pár detailů a až Milan F. poskytne své neocenitelné služby, pustíme se do toho.  Naprosto chápu, že tyto stránky jsou zaměřeny, nebo spíš mají být zaměřeny na modelovou železnici, ale mám taď pauzu ale tu určitě doženu. Stejně si myslím, že se budu opakovat a představovat jenom to, co již bylo publikováno na jiných webkách, ale lepší už to nebude.        


Opět bydlíme

2010-04-26
Tak a je to tady. Opět bydlíme ve svým novým domečku. Kdo z vás stavěl nebo opravoval domek, ví co to obnáší, a tak pochopí, že na koníčky moc času není. Ale už se svařují stoly - panely. A pomalu se rozjíždí výstavba základové desky. O všem budu informovat pokud to čas dovolí.  

Oslavy narození TGM

2010-03-07

Dnes probíhají v Hodoníně oslavy narození našeho prvního Československého presidenta, Tomáše Garigue Masaryka. Při této příležitosti byl vypraven z Prahy zvláštní vlak, který mimo osobních Be a Aa táhl i salonní vůz pana presidenta. Vlak byl tažen parní lokomotivou 457.101 - brněnskou pětasedmou. Jak je vidět na fotce, délka vlaku byla taková, že se nevešel ani do nádraží. Pár fotek dám časem do fotogalerie. 


Umělecké fotografování

2010-02-23
Každý z nás chce mít památku na děti, když byly malé. A taky na sebe, aby si ve stáří mohl přiznat, jak nám to kdysi slušelo a dnes je to o něco málo lepší. Více ve fotogalerii. http://www.stokr.cz/index.php?cln=fot&gal=24
Starší aktuality: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

                                                       © 2008 STOKR.cz / webdesign: Huslík